هرچند قیمت هفتگی نفت پایین آمد؛

قیمت نفت با احیاء سهام وال استریت از سقوط، بالا رفت

قیمت نفت با احیاء سهام وال استریت از سقوط، بالا رفت

كارت خوب: در انتها معاملات روز جمعه با بازگشت سهام وال استریت از سقوط، قیمت های نفت هم رشد كرد.



به گزارش كارت خوب به نقل از مهر به نقل از رویترز، در انتها معاملات روز جمعه با بازگشت سهام وال استریت از سقوط، قیمت های نفت هم رشد كرد. اما وحشت از این كه برنامه های آمریكا برای اعمال تعرفه سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم، به رشد اقتتصاد جهان صدمه بزند و نگرانی از تداوم افزایش تولید نفت خام آمریكا، سبب شد تا قراردادهای نفت با نخستین افت قیمت هفتگی خود در ۳ هفته اخیر مواجه شوند.
روز پنج شنبه بعد از این كه دونالد ترامپ اعلام نمود كه تعرفه ههای سنگینی را برای پشتیبانی از تولیدكنندگان آمریكا، وضع خواهد كرد، قیمت های نفت و قیمت ها در بازار سهام با وحشت از به راه افتادن جنگ تجاری در جهان، سقوط كردند.
صنعت نفت و گاز آمریكا به این برنامه اعتراض كردند و اعلام نمودند كه این تعرفه ها با بالابردن هزینه پروژه های زیرساختی بزرگ، سبب از بین رفتن مشاغل انرژی ر آمریكا خواهند شد.
روز جمعه قیمت های نفت دوباره با سقوط بازارهی سهام، سقوط كرد، اما با بازگشت وال استریت و وارد شدن شاخص های اس اندپی ۵۰۰ و نزدك به منطقه مثبت، قیمت های نفت هم روند نزولی خویش را به صعودی تغییر دادند.
قیمت نفت خام برنت، كه شاخص بینن المللی قیمت نفت می باشد در انتها معاملات روز جمعه به وقت آمریكا (صبح امروز به وقت تهران)، با ۵۴ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش، در ۶۴.۳۷ دلار برای هر بشكه بسته شد.
ننفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریكا، دابلیوتی آی، ۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد بالاتر آمد و در ۶۱.۲۵ دلار به ازای هر بشكه بسته شد.فاصله قیمت ۲ شاخص برنت و دابلیوتی ای مختصرا به كمترین میزان خود از آگوست تا كنون رسید اما بعدا تا بسته شدن بازار دوباره افزایش پیدا كرد.اعضای سازمان اوپك، دوشنبه برای شام در هیوستون با صاحبان شركت های شیل آمریكا دیدار می كنند كه این جدیدترین نشانه ها از تمایل این گروه تولیدكننده برای گسترش مذاكرات در مورد آخر دادن به اشباع بازارهای نفت جهان است.

1396/12/13
22:31:23
5.0 / 5
4720
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
کارت خوب

کارت ویزیت خوب