قیمت نفت افت كرد

قیمت نفت افت كرد

كارت خوب: روز پنج شنبه تقویت دلار بر كاهش غیرمنتظره ذخایر انبارهای نفت، كه عامل تقویت بازار بود، سایه افكند و قیمت های نفت افت كرد.



به گزارش كارت خوب به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز پنج شنبه تقویت دلار بر كاهش غیرمنتظره ذخایر انبارهای نفت، كه عامل تقویت بازار بود، سایه افكند و قیمت های نفت افت كرد.
قیمت نفت خام برنت در ساعت ۱۷: ۳۰ به وقت تهران با ۱۱ سنت كاهش نسبت به قیمت بسته شده روز گذشته به ۶۵.۳۱ دلار به ازای هر بشكه رسید.
قیمت نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریكا، دابلیوتی آی، ۲۴ سنت پایین آمد و به ۶۱.۴۴ دلار برای هر بشكه رسید.
روز پنج شنبه دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهان به بالاترین مقدار یك هفته ای خود رسید. این اتفاق بعد از این روی داد كه انتشار صورتجلسه دیدار سیاست گذاری فدرال رزرو در ماه ژانویه نشان داد كه سیاست گذاران این بانك برای بالا بردن نرخ بهره از همیشه مطمئن تر هستند.
درحالی كه دلار در حال قدرت گرفتن است، قیمت نفت بعد از این كه در ماه ژانویه به بالای ۷۰ دلار رسید، نزدیك به ۱۰ درصد از ارزش خویش را از دست داده است.
در چند هفته اخیر پیوستگی بین قیمت نفت و دلار تقویت شده است و با شدت گرفتن انتظارات از سرعت بیشتر در افزایش نرخ بهره، هر روز سرمایه گذران بیشتری به فروش سایر دارایی های خود و خرید ارز آمریكا روی می آورند.
موسسه سوخت آمریكا در روز چهارشنبه به وقت این كشور گزارش داد كه ذخایر انبارهای نفت آمریكا در هفته منتهی به ۱۶ فوریه به صورت غیرمنتظره ای كاهش یافته است و با افتی ۹۰۷۰۰۰ بشكه ای به ۴۲۰.۳ میلیون بشكه رسیده است.
اما بالا بودن قیمت دلار سبب می گردد قیمت سوخت برای كشورهایی كه بهای واردات خویش را با ارزهای غیر از دلار پرداخت می كنند، بالا برود و پتانسیل كاهش میزان تقاضا به وجود بیاید.
معمولا این موقع از سال كه پالایشگاه ها میزان نفت خام ورودی خویش را كم می كنند تا عملیات تعمیر و نگهداری را انجام دهند، ذخایر نفت خام بالا می رود اما مسدود شدن سیستم خط لوله انتقال نفت خام كانادا به آمریكا سبب شده است واردات آمریكا كاهش یافته و میزان ذخایر هم كمتر شود.


1396/12/06
14:31:17
5.0 / 5
4457
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
کارت خوب

کارت ویزیت خوب