طی دو هفته گذشته رقم خورد؛

۱۰ بازنده بزرگ سقوط داوجونز، سرمایه گذاران چگونه غافلگیر شدند؟!

۱۰ بازنده بزرگ سقوط داوجونز، سرمایه گذاران چگونه غافلگیر شدند؟!

كارت خوب: تحلیل گر سی ان بی سی با اشاره به این كه حالا وقت مناسبی برای پیدا كردن سهام شركت های رو به رشد و خرید پر سود است، لیستی از ۱۰ شركت با بیشترین نرخ ضرردهی را در تحولات اخیر، ارائه نمود.



به گزارش كارت خوب به نقل از مهر به نقل از سی ان بی سی، تحلیل گر سی ان بی سی با اشاره به این كه حالا وقت مناسبی برای پیدا كردن سهام شركت های رو به رشد و خرید پر سود است، لیستی از ۱۰ شركت با بیشترین نرخ ضرردهی را در تحولات اخیر، برای شناخت درست شرایط بازار عرضه كرد.
مجری برنامه «پول دیوانه» و تحلیل گر اقتصادی سی ان بی سی، جیم كرامر، می گوید: به یاد داشته باشید كه ما قبلا این اتفاق را تجربه كرده ایم. اخرین باری كه بازار مانند آن چه در هفته قبل مشاهده كردیم، سقوط كرد، ژانویه ۲۰۱۶ بود. آن سقوط یك فرصت عالی برای خرید سهام تولید كرد و بازارها ظرف ۲ سال آینده بیش از ۱۰۰۰۰ واحد رشد كردند.
هرچقدر كه كرامر تمركز خویش را بر روی خریدهای خوب گذاشته است، همان قدر هم می خواهد كه تصویر خوبی از وضعیت كنونی بازار عرضه كند.
او می گوید: شما باید در شكار سهام رو به رشد، سیستماتیك عمل كنید.. ازاین رو من ۱۰ شركتی را كه در ایام اخیر بزرگترین ضرر را متحمل شده اند معرفی می كنم.۱-جنرال الكتریك
سهام جنرال الكتریك، بزرگترین بازنده وال استریت، هفته ها پیش از تلاطم اخیر بازار سهام، تحت فشار قرار گرفته بود و افت می كرد. درحالی كه خیلی از سرمایه گذاران مدت هاست معتقدند این شركت با بدهی بالا و تجارت به هم ریخته خود، یك كشتی در حال غرق شدن است، جنرال الكتریك سرمایه گذاری سنگینی در سهام نفتی كرده است. این فقط شامل كسب مالكیت بیكرهیوگز نمی گردد، بلكه در روزهایی كه قیمت انرژی بالاتر است، لوكوموتیوها، توربین ها و موتورهای هواپیما هم فروش بهتری دارند. كرامر می گوید: هرچند در ایام اخیر با افت شدید قیمت نفت مواجه شده ایم، من هنوز در مورد نفت نظر قاطعی نمی توانم بدهم اما از سهام جنرال الكتریك دوری كنید.
۲-شورون
هرچند بالا رفتن قیمت نفت می تواند به جنرال الكتریك كمك نماید، اما كرامر می گوید كه این وضعیت به شورون صدمه خواهد رساند.
كرامر می گوید: سهام شورن چند هفته پیش از این ۱۳۳ دلار قیمت داشت كه به نظر من اصلا منطقی نبود. این قیمت برای وقتی بود كه قیمت نفت ۵۰ دلار از این بالاتر بود. تلاطم بازار كه اتفاق افتاد، سرمایه گذاران متوجه شدند كه این قیمت واقعا غلط است.
۳- اینتل
سومین بازنده بزرگ داوجونز، اینتل بود. كرامر می گوید: در كوتاه مدت سهام اینتل یك خرید خوب است. من سهام انویدیا را نسبت به بقیه شركت های این گروه ترجیح می دهم اما سهام اینتل درحال حاضر در ارزان ترین وضعیت خود قرار دارد.
۴- كاترپیلار
بهبود اقتصاد جهان سبب شد تا سهام كاترپیلار به یك بازیگر مهم بازار تبدیل گردد اما كرامر معتقد می باشد سهام این شركت خیلی سریع تر و زیادتر از آن چه كه باید، رشد كرده است. ۵- اكسون موبایل
بر خلاف رقیب این شركت، شورون، كرامر معتقد می باشد كه با بهبود قیمت نفت، قیمت این سهام كه پنجمین بازنده روزهای اخیر وال استریت است، به صورت غیرمعقول بالا نرفته است.
كرامر می گوید: اگر در مورد قیمت نفت مطمئن نیستید و مثل من معتقدید كه به جای این كه قیمت ها به ۶۵ دلار برسند دوباره به ۵۰ دلار باز خواهند گشت بهتر است به این سهام نه بگویید.
۶ و ۷- جانسون اندجانسون و پی فایزر
در رده ۶ لیست بزرگترین بازنده های این هفته وال استریت، غول داروسازی، جانسون اندجانسون قرار دارد كه كرامر آن را خرید خوبی معرفی كرده است.
كرامر می گوید: سهام جانسون اندجانسون در وضعیتی خیلی خوب و ارزان برای خرید قرار دارد و به نظر من بهترین خرید پس از سهام شركت ابوی، همین سهام است.
اما به نظر كرامر تا زمانی كه پی فایزر نتواند داروهای وعده داده شده خویش را بسازد یا نرخ رشد خویش را تقویت كند، سهام این شركت كه بازنده شماره ۷ در فهرست ما می باشد، هیچ جذابیتی ندارد.
۸- مرك
كارمر هیچ علاقه ای به خرید سهام هشتمین بازنده بزرگ وال استریت ندارد. او می گوید این رشدی كمتر از حد انتظار داشت و سود ۳.۵ درصدی آن هم نتوانست این شركت را از هجوم سرمایه گذاران به فروش سهامش نجات دهد.
۹- تری ام
نهمین بازنده بزرگ بازار، غول تولید، تری ام بود. كرامر استراتژی این شركت را كه تمركز زیادی بر تحقیق و توسعه و محصولات قبلا دیده نشده گذاشته است می پسندد.
۱۰- اپل
سهام شركت اپل از لحاظ میزان ضرردهی در رتبه دهم قرار گرفت و از ۱۸۰ دلار به ۱۵۰ دلار رسید.
كرامر می گوید من معتقدم باید در این زمان مقداری سهام اپل خرید و منتظر ماند تا در اینده اگر این سهام به ۱۴۰ دلار برسد، سهام بیشتری خرید. اما معلوم نیست كه حتما این اتفاق بیافتد و در شرایط فعلی هرچیزی ممكن است.

1396/11/23
14:21:50
5.0 / 5
4604
تگهای خبر: اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
کارت خوب

کارت ویزیت خوب