رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی عنوان كرد

تبلیغات فروش اقساطی لوازم خانگی بدون پیش پرداخت واقعی نیست

تبلیغات فروش اقساطی لوازم خانگی بدون پیش پرداخت واقعی نیست

به گزارش کارت خوب، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، با اشاره به گسترش تبلیغات فروش اقساطی در بازار، اظهار داشت: خیلی از این تبلیغات حقیقت ندارند و واحدها در عمل حداقل 25 درصد مبلغ کالا را به شکل پیش پرداخت دریافت می کنند. بر خلاف شعارهایی مانند فروش بدون پیش پرداخت یا بهره کم، نرخ سود واقعی بسیار بالاتر از ارقام اعلام شده است و مردم باید در برخورد با این تبلیغات هوشیار باشند.


اکبر پازوکی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی، اظهار داشت: تغییر قیمت لوازم خانگی در سالهای اخیر و کاهش قدرت خرید مردم سبب شده مردم به جای خرید کالا بیشتر به دنبال تعمیر کالا باشند و فقط در حالی که نیاز مبرم داشته باشند و کالا قابل تعمیر نباشد، برای خرید کالا اقدام می کنند.
وی در جواب این پرسش که آیا کاهش تقاضا در خرید جهیزیه هم مشهود است، اشاره کرد: رکود بازار بر خرید جهیزیه هم تاثیر گذاشته است. در گذشته زوج های جوان برای شروع زندگی حدود ۲۵ قلم کالای برقی می خریدند، اما حالا این تعداد به حدود ۵ تا ۱۰ قلم کالای اساسی کم شده است. هم اکنون، لوازم ضروری مانند یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، جاروبرقی و تلویزیون در اولویت هستند و خرید کالاهای غیرضروری مانند سرخ کن، هواپز، مایکروفر، پلوپز یا گوشت کوب برقی کم شده است
پازوکی ادامه داد که در گذشته خانواده ها حتی برای کالاهای فرعی مثل جارو شارژی یا همزن هزینه می کردند، اما امروز فقط اقلام ضروری خریداری می شود. طبیعی است که خانواده هایی که خانه شخصی دارند یا از وضعیت مالی بهتری برخوردار می باشند، هنوز خریدهای کامل تری انجام می دهند، اما در مجموع بازار جهیزیه دیگر آن رونق سابق را ندارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه در رابطه با وضعیت فعالیت فروشگاه های قسطی لوازم خانگی بزرگ هم اظهار داشت: این فروشگاه ها هم اکنون با تبلیغات غیرواقعی درحال فعالیت هستند. بعنوان مثال در تبلیغات می گویند با روزی ۵۰ هزار تومان و بدون پیش پرداخت ماشین لباس شویی می فروشند یا با بهره کم دریافت می کنند که هیچ کدام واقعی نیست. در عمل این واحدها حداقل ۲۵ درصد مبلغ کالا را به شکل پیش پرداخت می گیرند و نرخ بهره واقعی هم بیشتر از چیزی است که اعلام می شود. ضروری است مردم نسبت به این تبلیغات آگاه تر شوند تا بتوانند انتخاب درست تری داشته باشند.
وی ادامه داد: علاوه بر این معین نیست چه مبلغ هنگفتی سرمایه در این واحدها وجود دارد که محصولات خویش را با اقساط ۲۴ ماهه می فروشند. در مقابل واحدهای صنفی باتوجه به مشکل تأمین مالی، چنین قدرت خرید و فروشی ندارند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در انتها در جواب سوالی در رابطه با وضعیت قیمتها پس از افزایش نرخ ارز در ماه های اخیر، اظهار داشت: ما از قیمت کارخانه ها خبر دقیق نداریم، اما دورادور شنیده ایم که تولیدکننده ها مقرر است تغییر قیمت داشته باشند. علت این وضعیت هم افزایش قیمت ارز و مواد اولیه داخلی است. در داخل کشور افزایش پیدا کرده درنتیجه تولیدکنندگان ناچار به تغییر قیمت شده اند، اما از طرفی تقاضای مردم برای خرید بشدت کاهش پیدا کرده است.




منبع:

1404/07/27
12:12:34
5.0 / 5
9
تگهای خبر: بازار , پرداخت , تبلیغات , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم کامنت دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

کارت خوب

کارت ویزیت خوب