درمعاملات امروز بازارهای جهانی؛

سهام آسیایی افت كرد، دلار با صف فروش روبرو شد

سهام آسیایی افت كرد، دلار با صف فروش روبرو شد

كارت خوب: سهام آسیایی با از رمق افتادن سرمایه گذاران بعد از توالی سودهای اخیر، از حركت باز ایستاد. در عین حال موج جدیدی از فروش دلار سبب شد قیمت آن به پایین ترین سطح سه ساله خود سقوط كند.



به گزارش كارت خوب به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز چهارشنبه سهام آسیایی با از رمق افتادن سرمایه گذاران بعد از توالی سودهای اخیر، از حركت باز ایستاد. درحالی كه موج جدیدی از فروش دلار سبب شد قیمت آن به پایین ترین سطح سه ساله خود سقوط كند.
اكثر شاخص های آسیایی از آغاز سال جدید بین ۵ تا ۱۰ درصد رشد كردند و در مقادیر بالای ركوردی خود هستند.
كریس وستون، استراتژیست ارشد بازار در شركت كارگزاری آی جی، می گوید: این بازارها در حال پرواز هستند و به نظر می رسد از اواخر دسامبر تا كنون به صورت یك طرفه در حال رشد هستند. اما به نظر می رسد ادامه این روند صعودی ممكن نباشد. خریداران از نگه داشتن سهام خسته می شوند (و برای تثبیت سود دست به فروش می زنند).
روز چهارشنبه گسترده ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپنِ ام اس سی آی، ۰. ۲ درصد افت كرد. این شاخص روز سه شنبه ۱. ۲ درصد جهش كرد و به ركورد همیشگی خود دست یافت.
نیكی ژاپن ۰. ۶ درصد افت كرد كه دلیل آن تقویت ین بود. این شاخص روز گذشته به ركورد ۲۶ ساله خود رسیده بود
داده های ژاپن نشان داد كه برای سیزدهمین ماه متوالی صادرات رشد كرده اند كه این ناشی از تقاضای بی سابقه از جانب چین و كل آسیا بوده است. فعالیت تولیدی به سریع ترین رشد خود در ۴ سال قبل رسید.
شاخص اصلی كره بدون تغییر بود درحالی كه شاخص سی اس آی ۳۰۰ چین ۰. ۳ درصد افت كرد. شاخص چین امسال بیش از ۸ درصد بالا آمده است و نزدیك به بالاترین سطح خود از اواسط ۲۰۱۵ تا كنون قرار دارد.
در وال استریت رشد ۱۰ درصدی نت فلیكس، پیشتاز رشد در بخش تكنولوژی بود. تا به اینجای امسال ۸۲ درصد از شركت ها در این بازار گزارش عملكردی فراتر از پیش بینی های خویش را ارسال كرده اند.
نزدك سه شنبه خویش را با سود ۰. ۷۱ درصدی به آخر برد. اس اندپی ۵۰۰ با ۰. ۲۲ درصد رشد مواجه گردید درحالی كه داوجونز با افت اندك ۰. ۰۱ درصدی پایان یافت.

در بازار ارز در حالیكه سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند كه با گسترش رشد اقتصادی در جهان، فدرال رزرو تنها بانكی نخواهد بود كه سیاست گذاری مالی خویش را سخت گیرانه تر می كند و اروپا و ژاپن از این نظر امید بخش تر هستند، دلار رونق خویش را از دست داد.
دلار با افتی ۰. ۳۵ درصدی به نرخ ۱۰۹. ۹۰ ین رسید. این نخستین بار است كه ماه سپتامبر تا كنون دلار از آستانه پشتیبانی خود كه ۱۱۰. ۰۰ است پایین تر آمده است.
افت دلار سبب تقویت كالاهایی شد كه قیمت دلاری دارند و طلا تا ۱۳۴۱. ۲۶ دلار برای هر اونس بالا رفت.

1396/11/06
18:06:45
5.0 / 5
4423
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
کارت خوب

کارت ویزیت خوب