تجربیات گذشته برای تربیت نسل جدید ناکارآمد است

تجربیات گذشته برای تربیت نسل جدید ناکارآمد است

رئیس هیئت مدیره مجمع فعالان دیجیتال کودک و نوجوان، با اشاره به اینکه نسل جدید از شروع تولد با شهر هوشمند، واقعیت افزوده و گوشی هوشمند روبرو بوده اند، تجربیات گذشته را برای تربیت این نسل ناکارآمد دانست.


به گزارش کارت خوب به نقل از خبرگزاری ایرنا، گردهمایی فعالان پیشرو کودک و نوجوان در فضای مجازی، به همت مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان و با همراهی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، متولیان بخش دولتی و تولیدکنندگان محتوا در بخش غیردولتی، با هدف بررسی وضعیت موجود، چالش های پیش رو و ارائه راهکارهای مناسب برای مانع زدایی ها، انجام شد.
مسعود نظری منش رئیس هیئت مدیره مجمع فعالان دیجیتال کودک و نوجوان با تاکید بر این که خصوصیات و تجربیات کودکان و نوجوانان در هر دهه تاریخی روی خواسته ها و شکل گیری شخصیت شان بطور مستقیم اثر می گذارد، اظهار داشت: کودکان نسل آلفا که ما آنها را به دهه هشتادی ها و دهه نودی ها می شناسیم از شروع تولد با شهر هوشمند، منزل هوشمند، واقعیت افزوده و اسمارت فون ها روبرو بوده اند و تا سال ۲۰۳۰ هم تغییر و تحولات در همین نسل خواهد بود.
وی اضافه کرد: خاصیت های متفاوت این نسل سبب شده که ما عملاً نتوانیم با تجربیاتی که در تربیت نسل های گذشته داشتیم، این نسل را تربیت نماییم، چون رفتار مصرف نسل آلفا، در زمینه دیجیتال و محتوای دیجیتال بسیار زیاد و متنوع است.
نظری منش با ارائه گزارش آماری از تعداد کودکان و نوجوانان کشور که جمعیتی بیش از ۲۲ میلیون نفر را شامل می شود، اضافه کرد: تعداد کودکان و نوجوانان کشور هم اکنون از مجموع جمعیت کودکان و نوجوانان خیلی از کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس بر روی هم بیشتر است که بمنظور تولید محتوای باارزش برای آنان در فضای مجازی نیاز به هم افزایی بخش های دولتی و غیردولتی و برنامه ریزی داریم.
وی با اعلان اینکه ۱/۸۶ میلیارد سایت فقط در ۶ سال اخیر در جهان اضافه شده و ما نیز در کشورمان به سبب شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص آن در مصرف محتوای دیجیتال حدوداً ۵ سال جهش رو به جلو داشتیم، اظهار داشت: باتوجه به زمینه های نشر که بنابر آمار جهانی، شاهد کوچ کاربران از کامپیوتر به موبایل هستیم باید برنامه های مناسبی در جهت تولید محتوا داشته باشیم.
نظری منش با ارائه گزارشی درباره مقدار مصرف محتوای دیجیتال برای کودکان و نوجوانان، تعداد اپلیکیشن های فعال دراین زمینه، برنامه هایی که توسط شرکت های مختلف ارائه شده، سود و زیان آنها و تعداد شرکت هایی که فقط در سال ۱۳۹۹ از بازار رقابت حذف شده اند، اشاره کرد: فرهنگ خرید محتوا در کشور نداریم و اقتصاد محتوا در ایران با مشکلات جدی مواجه می باشد.
کندی نهادهای دولتی، مشکلات فرهنگی پرشماری ایجاد می کند
مجتبی سادات نایب رئیس هیئت مدیره مجمع فعالان دیجیتال کودک و نوجوان در این جلسه، با اعلان اینکه در جامعه ما بطور معمول در برخورد با هر پدیده ای نو، ابتدا صبر می نماییم و بعد از شکل گیری بحران به دنبال راهکار آن می رویم از فرآیندهای موجود اداری وزارتخانه ها و بخش های دولتی انتقاد نمود. این کندی در فعالیت ها سبب شده تا ما بطور کلی از حضور جدی در فضای مجازی دور باشیم و عملاً فعالیت در فضای مجازی را به دیگران ببازیم.
وی نبود فعال جدید در زمینه کودک و نوجوان و کارهای جزیره ای و پراکنده در این عرصه به سبب کندی نهادهای دولتی را موجب بروز مشکلات پرشماری در فرهنگ جامعه عنوان نمود.
گردهمایی فعالان پیشرو نشر دیجیتال کودک و نوجوان با هدف بررسی مشکلات و رفع موانع تولید حوزه نشر دیجیتال با حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فعالان حوزه نشر دیجیتال کودک و نوجوان از سراسر کشور در محل هتل لاله تهران انجام شد.

1400/10/16
23:48:26
5.0 / 5
646
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم کامنت دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

کارت خوب

کارت ویزیت خوب