حسینی شاهرودی:

روند واردات كالا به كشور شفاف نیست

روند واردات كالا به كشور شفاف نیست

كارت خوب: سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینكه امروز نیازمند سازوكار ویژه ای برای جهش اقتصادی هستیم، اظهار داشت: یكی از اشكالات، عدم شفافیت در روند واردات كالاها است.



سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینكه روال صدور مجوز واردات در كشور وضعیت شفافی ندارد، ابراز كرد: این شرایط سبب شده تا رانت هایی برای برخی ایجاد شود و حتی شاهد باشیم كه این افراد مبادرت به واردات كالاهای اساسی هم می كنند.
وی بابیان اینكه دولت وظیفه دارد تا سازوكار درست و مناسبی را برای نظارت بر واردات بیندیشد، ابراز كرد: درصورتی كه واردات با شفافیت همراه باشد مردم به راحتی می توانند دریابند كه چه اقلامی به كشور وارد می شود و این یك لزوم است.
واردات بی رویه ای داشته ایم
عضو خانه ملت بابیان اینكه امروز نیاز داریم تا واردات ما ساختارمندتر شود، بیان نمود: همه قوانین ما ازجمله قوانین گمركی، چشم انداز، برنامه ششم توسعه و … به شفافیت در جهت واردات اشاره می كند اما دولت باید در عرصه اجرای این قوانین به خوبی ورود كند.
حسینی شاهرودی بابیان اینكه دست دولت درزمینهٔ واردات باز است، تاكید كرد: قانون این اجازه را به دولت داده كه از ورود كالا به داخل كشور جلوگیری و یا یك نوع زمان بندی یا اولویت بندی را در بحث واردات برخی اقلام اعلام نماید كه نمونه آنرا می توانیم در كالاهای اساسی چون گندم مشاهده نماییم اما متأسفانه واردات بی رویه را علناً شاهد می باشیم و مجلس بارها درباره این امر انتقاد كرده است.
وی با اشاره به اینكه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها نسبت به كنترل واردات و پشتیبانی از تولید داخل تذكر داده اند كه باید مد نظر مسؤلان دولتی باشد، اظهار داشت: علیرغم اینكه اقدامات كنترلی در حوزه واردات داشته ایم اما شاهدیم كه در بعضی حوزه ها واردات بی رویه ای صورت گرفته است.

1399/01/14
00:38:14
5.0 / 5
2879
تگهای خبر: اقتصاد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
کارت خوب

کارت ویزیت خوب