در گزارش كارت خوب مطرح شد

ساماندهی حساب های بانكی، ابزار افزایش درآمدهای مالیاتی

ساماندهی حساب های بانكی، ابزار افزایش درآمدهای مالیاتی

به گزارش كارت خوب عضو كمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: ساماندهی حساب های اجاره ای و نیابتی و شفاف سازی تراكنش های بانكی هم می تواند كمك فراوانی به پیشگیری از فرار مالیاتی كند.



عبدالله رضیان در گفت گو با خبرنگار مهر درباره مبارزه با فرار مالیاتی در كشور، تصریح كرد: بر مبنای محاسبات مجلس میزان درآمدهای مالیاتی كشور تا سقف ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می تواند باشد. این درحالی است كه در وضعیت فعلی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات دریافت می شود. در كشور ما ظرفیت بالایی برای درآمدهای مالیاتی وجود دارد. در بودجه سال آینده بر مبنای محاسبات سازمان برنامه و بودجه ۱۸۰ هزار میلیارد تومان باید مالیات دریافت شود.
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینكه آمار و ارقام های متناقض و گوناگون نشان از فرار مالیاتی بالا در كشور دارد، افزود: رصد و شفاف سازی درآمدهای مالیاتی اهیمت بالایی دارد. نگاه سازمان امور مالیاتی این است كه كسانی كه بیشتر از ۳ میلیارد درآمد دارند و دارای فرار مالیاتی هستند، شناسایی شوند. در صورت تحقق این مورد خیلی از مشكلات مالی كشور را می توان حل كرد؛ دولت و مجلس اهتمام بیشتری برای وصول درآمدهای مالیاتی باید داشته باشند.
رضیان با اشاره به سوداگری های بخش مسكن، طلا و دلار اظهار داشت: متاسفانه مشاهده می شود كه سوداگران در بازار طلا، دلار و سكه ورود و سرمایه هایشان را چند روزه چند برابر می كنند، مالیات هم نمی دهند. این بخش احتیاج به ساماندهی دارد. مالیات بر عایدی سرمایه را باید برای كنترل سوداگری ها اجرایی و عملیاتی نماییم. بانك مركزی باید تمامی مبادلات ارزی در كشور را به صورت سیستمی كنترل كند و خرید و فروش ارز را سامان دهد.
وی افزود: در بخش مسكن مالیات بر خانه های خالی را باید اجرایی كرد و از كسانی كه نگاه سرمایه ای به بخش مسكن دارند، باید مالیات گرفته شود. تراكنش های مالی فراوان در بخش خرید و فروش مسكن وجود دارد كه باید به صورت دقیق رصد شود. با در یافت مالیات از این بخش می توان خیلی از مشكلات كشور را حل كرد.
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان ضرورت ساماندهی كارت های بازرگانی اظهار داشت: درحال حاضر كارت های بازگانی مشكلاتی را بوجود آورده اند. این كارت ها ابزاری برای فرار مالیاتی هستند. دستگاه های متولی نباید اجازه سوء استفاده را دهند. دریافت كنندگان این كارت ها باید اعتبارسنجی شوند. به كسانی كه سابقه ۵ سال كار بازرگانی دارند باید كارت بازرگانی واگذار شود.
رضیان در انتها خاطرنشان كرد: ساماندهی حساب های اجاره ای و نیابتی و شفاف سازی تراكنش های بانكی هم می تواند كمك فراوانی به پیشگیری از فرار مالیاتی كند. امیدواریم بانك مركزی هر چه سریع تر زیرساخت های لازم را فراهم آورد.

1398/09/08
10:38:29
5.0 / 5
4222
تگهای خبر: ابزار , بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
کارت خوب

کارت ویزیت خوب