نگرانی بانك مركزی پاكستان از افزایش ارزش دلار در برابر روپیه

نگرانی بانك مركزی پاكستان از افزایش ارزش دلار در برابر روپیه

كارت خوب: بانك مركزی پاكستان به علت اختلاف قیمت ارز در بازار آزاد و بین بانكی مجبور به تشكیل جلسه و در پیش گرفتن سیاست تزریق دلار به بازار شد.



به گزارش كارت خوب به نقل از پژوهشكده پولی و بانكی، شینهوا نوشت: بانك مركزی پاكستان نسبت به افزایش ارزش دلار آمریكا در مقابل روپیه این كشور در بازار آزاد ابراز نگرانی كرد.
همچنین مقامات بانك مركزی پاكستان جلسه ای را با صاحبان صرافی ها در كراچی تشكیل دادند و اعلام نمودند كه تفاوت قیمت ارز بین بازار آزاد و بازار بین بانكی نباید زیاد باشد؛ ضمن اینكه بانك مركزی در صورت نیاز اقدام به مداخله و تزریق دلار به بازار خواهد نمود.
در همین حال هر یك دلار به ۱۱۸ روپیه پاكستان در بازار آزاد در روز دوشنبه رسید كه این مورد بانك مركزی را مجبور به تمركز بر روی تحولات بازار ارز كرد.
به گفته رییس انجمن صرافی های پاكستان، ارزش دلار به علت تقاضای بالای آن در بازار آزاد رو به افزایش است؛ ضمن اینكه افزایش تقاضا منجر به بالا رفتن ارزش یورو در مقابل روپیه پاكستان هم شد و هر یورو به ۱۴۳.۳۰ روپیه در بازار آزاد رسید.
بر پایه این گزارش از دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد، ارزش پول ملی پاكستان ۲ بار روند نزولی قابل توجهی به خود گرفته است و در ماه گذشته میلادی هم به كمترین حد خود در برابر دلار آمریكا رسید.

1397/02/04
16:09:25
5.0 / 5
4670
تگهای خبر: بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
کارت خوب

کارت ویزیت خوب