در پایان معاملات بازارهای جهان؛

اس اندپی۵۰۰ قویترین هفته ۵ سال اخیر خویش را ثبت نمود

اس اندپی۵۰۰ قویترین هفته ۵ سال اخیر خویش را ثبت نمود

كارت خوب: در انتها معاملات روز جمعه بازار آمریكا(بامداد امروز) شاخص اس اندپی۵۰۰ اندكی افزایش یافت تا بیشترین رشد هفتگی خود در ۵ سال اخیر را ثبت كند.



به گزارش كارت خوب به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز جمعه اس اندپی ۵۰۰ اندكی افزایش یافت تا بیشترین رشد هفتگی خود در ۵ سال اخیر را ثبت كند، هرچند این شاخص در اوایل معاملات به سود بالاتری دست یافته بود اما بعد از اعلام نتیجه دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریكا، سرمایه گذران پیش از آغاز آخر هفته طولانی خود به لاك دفاعی فرو رفتند و سودها از دست رفت.
اصلاح شدید قیمت ها در بازار سهام در اوایل فوریه تحت نگرانی از تورم، سبب شد تا ترس از این به وجود بیاید كه توالی رشد ۹ ساله بازار سهام به آخر رسیده باشد، اما داده های این هفته در مورد قیمت های مصرف كننده و فروش خرده فروشی ها نگرانی سرمایه گذاران را كاهش داد و آنها را دوباره به سمت بازار سهام بازگرداند.
دفتر بازرس ویژه آمریكا، رابرت مولر ۱۳ تبعه روس و ۳ شركت روسی را به دخالت در انتخابات آمریكا در كوشش برای پشتیبانی از دونالد ترامپ، متهم كرد.
اس اندپی ۵۰۰ بیش از نیم درصد رشد كرد اما با بیان این كیفرخواست، حدودا تمام سود خویش را از دست داد.
شاخص صنعتی داوجونز ۰.۰۸ درصد رشد كرد و در ۲۵۲۱۹.۳۸ واحد بسته شد درحالی كه اس اندپی ۵۰۰ ۰.۰۴ درصد به دست آورد و به ۲۷۳۲.۲۲ واحد رسید.
اما كامپوزیت نزدك ۰.۲۳ درصد افت كرد و به ۷۲۳۹.۴۷ واحد رسید.
فصل خوب گزارشات قوی اقتصادی ربع چهارم و همینطور كاهش خوب مالیات سبب شده است تا تحلیل گران پیش بینی كنند رشد شاخص اس اندپی در سال ۲۰۱۸ به ۱۹ درصد خواهد رسید. این درحالیست كه مقدار پیش بینی شده قبلی در اوایل ژانویه، ۱۲ درصد بوده است.
داو این هفته ۴.۲۵ درصد رشد كرد كه قویترین رشد هفتگی آن از نوامبر ۲۰۱۶ تا كنون بود.
نزدك هم این هفته خویش را با رشدی ۵.۳۱ درصدی به اتمام رساند كه بهترین هفته این شاخص ازدسامبر ۲۰۱۱ تا كنون بود.
اس اندپی ۵۰۰ با ۴.۳ درصد رشد بهترین عملكرد هفتگی خود از ژانویه ۲۰۱۳ تا كنون را ثبت نمود. اما این شاخص همچنان نزدیك به ۵ درصد از ركورد ۲۶ ژانویه خود پایین تر است.
نرخ ین ژاپن در برابر دلار ۰.۱۸ درصد افت كرد و به ۱۰۶.۳۳ ین در برابر هر دلار رسید.

1396/11/29
13:43:24
5.0 / 5
4556
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
کارت خوب

کارت ویزیت خوب