با آرامش بازارهای سهام؛

قیمت نفت ۱ درصد جهش كرد

قیمت نفت ۱ درصد جهش كرد

كارت خوب: روز دوشنبه درحالی كه بازارهای سهام آسیایی بعد از روزها تلاطم بالاخره سرپا ایستادند، قیمت نفت ۱ درصد رشد كرد تا بخشی از ضررهای شدید هفته گذشته خویش را جبران كند.



به گزارش كارت خوب به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه درحالی كه بازارهای سهام آسیایی بعد از روزها تلاطم بالاخره سرپا ایستادند، قیمت نفت ۱ درصد رشد كرد تا بخشی از ضررهای شدید هفته گذشته خویش را جبران كند.
هرچند عامل نگران كننده ای كه همچنان بر بازار نفت سایه افكنده است، افزایش تولید ایالات متحده است.
در معاملات امروز در ساعت ۹: ۳۰ به وقت تهران قیمت نفت خام برنت، شاخص بین المللی قیمت نفت، ۶۳.۴۲ دلار برای هر بشكه بود كه نسبت به قیمت بسته شده روز جمعه خود، ۶۳ سنت یا ۱ درصد بالاتر آمده بود.
قیمت نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریكا، دابلیوتی آی، به ۵۹.۸۳ دلار رسید كه ۱ درصد نسبت به قیمت بسته شده قبلی جهش كرده بود.
این تقویت قیمت ها درحالی اتفاق می افتند كه هفته گذشته با تلاطم بازار سهام، قیمت نفت خام با شدیدترین سقوط خود در ۲ سال اخیر روبرو شده بود.
گرگ مك كنا، استراتژیست ارشد بازار در شركت كارگزاران آكسی تریدر، می گوید: جهش در سهام آمریكایی به معنای آن است كه قیمت نفت هم می تواند تا حدی بهبود یابد.
اما بازارهای نفت همچنان با اوج گرفتن تولید آمریكا روبرو هستند كه از ۱۰ میلیون بشكه فراتر رفته است و از تولید عربستان سعودی كه برترین صادركننده نفت می باشد سبقت گرفته است و به قلمرو تولید بزرگترین تولیدكننده جهان یعنی روسیه، نزدیك شده است.
نشانه های قدرتمندی از این وجود دارند كه تولید نفت آمریكا از این هم فراتر خواهد رفت.
طبق اعلام شركت خدمات انرژی بیكر هیوگز، وابسته به جنرال الكتریك، این هفته شركت های آمریكایی ۲۶ حلقه چاه جدید را به تعداد چاه های تحت حفاری خود اضافه كردند و تعداد كل چاه های فعال را به ۷۹۱ حلقه رساندند كه این بیشترین تعداد از آوریل ۲۰۱۵ تا كنون است.




1396/11/24
14:18:55
5.0 / 5
4619
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
کارت خوب

کارت ویزیت خوب