بازتاب آمار عجیب دولتمردان؛

كنایه نائب رئیس اتاق ایران به آمارسازی در سرمایه گذاری خارجی

كنایه نائب رئیس اتاق ایران به آمارسازی در سرمایه گذاری خارجی

كارت خوب: نایب رئیس اتاق ایران با كنایه به رویه غلطی كه سبب شده آمار دریافت مجوزهای سرمایه گذاری خارجی به جای سرمایه گذاری خارجی تحقق یافته اعلام شود، خواهان اصلاح این رویه غلط شد.



به گزارش كارت خوب به نقل از مهر، پدرام سلطانی در یك توئیت نوشت: «سازمان سرمایه گذاری خارجی، آمار دریافت مجوزهای سرمایه گذاری خارجی را به جای «سرمایه گذاری خارجی تحقق یافته» اعلام می كند. آیا این اقدام ناشی از ضعف آمار است یا ضعف عملكرد؟»
وی در انتهای توئیت خود خطاب به مسئولان خواست كه این رویه غلط را اصلاح كنند.
به گزارش كارت خوب به نقل از مهر، چند روز قبل آماری از جانب مسعود كرباسیان، وزیر اقتصاد درباره سرمایه گذاری خارجی اعلام گردید كه باعث تعجب كارشناسان اقتصادی شد. وی در جریان سفر به سمنان اظهار داشت: «در سال جاری حدود ۳۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای كشور تعریف شد كه تابحال ۱۲ میلیارد دلار آن جذب شده است.»
این آمار در حالی از جانب وزیر اقتصاد عنوان شد كه آمار رسمی آنكتاد نشان داده است طی سال های ۹۲ تا ۹۵ حدود ۱۰ میلیارد سرمایه خارجی وارد كشور شده است.
براین اساس، كارشناسان معتقدند در شرایطی كه در چهار سال حدفاصل ۹۲ تا ۹۵ جمعا ۱۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب كشور شده چطور ممكن است در كمتر از یك سال ۱۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد كشور شده باشد.
در كنار این انتقاد كارشناسان، پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران هم امروز در توئیت خود این مورد را در قالب یك كنایه مطرح كرد. سلطانی در توئیت خود این شیوه و بدعت گذاری در عرضه آمار سرمایه گذاری خارجی را مورد نقد قرار داده است.



1396/11/20
22:07:49
5.0 / 5
5187
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
کارت خوب

کارت ویزیت خوب