وزیر اقتصاد و دارایی:

رشد اقتصادی كشور بدون احتساب درآمد نفتی ۶ درصد است

رشد اقتصادی كشور بدون احتساب درآمد نفتی ۶ درصد است

كارت خوب: سمنان - وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینكه به دنبال افزایش رشد اقتصادی و تحقق شعار سال هستیم، اظهار داشت: میزان رشد اقتصادی كشور بدون احتساب درآمد نفتی شش درصد است.



به گزارش كارت خوب به نقل از مهر، مسعود كرباسیان بامداد سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در سمنان ضمن بیان اینكه میزان رشد اقتصادی كشور بدون احتساب درآمد نفتی شش درصد و با احتساب آن هفت درصد طی سال جاری است، اظهار داشت: بی گمان این میزان رشد ناكافی است بنابراین با عنایت به نام گذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی در تلاشیم تا این میزان را افزایش دهیم.
وی بابیان اینكه اعتبارات عمرانی امسال به نسبت سال قبل رشد ۷۰ درصدی را نشان می دهد، اضافه كرد: در كشور پروژه های ناتمام بسیاری وجود دارد كه توجه به آن ها می تواند در رونق اقتصادی مؤثر باشد بنابراین سیاست های اقتصادی دولت بر اساس افزایش اعتبارات عمرانی است.
وزیر اقتصاد و دارایی ضمن بیان اینكه باهمت نمایندگان مجلس ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تولید اشتغال روستایی طی سال جاری تصویب گردید، اظهار داشت: با تعریف پروژه های باقابلیت اجرایی و توجیه پذیر در سطح روستاها و عرضه این تسهیلات می توانیم به كاهش آمار بیكاری و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستایی ها به شهرها نقشی مؤثر ایفا نماییم.
كرباسیان بابیان اینكه ۳۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای كشور تعریف شده است، خاطرنشان كرد: از این مبلغ ۱۲ میلیارد دلار جذب شد كه برای رشد اقتصادی كشور و سرمایه گذاری خارجی می تواند اثرگذار باشد.
وی با تاكید بر اینكه نوسانات قیمت دلار به اقتصاد كشور و تولیدكننده و واردكننده ضربه میزند، اضافه كرد: برای گشایش اقتصادی باید این روند توسط كارشناسان به نحو مطلوب مدیریت شود، بنابراین از مردم تقاضا داریم از خرید ارز با قیمت بالا اجتناب كنند چون كه قیمت ارز در ایام آتی با كاهش روبرو خواهد شد.

1396/11/17
15:53:04
5.0 / 5
4576
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
کارت خوب

کارت ویزیت خوب