مركز آمار ایران گزارش داد؛

وضعیت خوراك و پوشاك ایرانیان در سال ۹۶

وضعیت خوراك و پوشاك ایرانیان در سال ۹۶

به گزارش كارت خوب مركز آمار ایران در گزارشی، وضعیت مصرف بعضی از اقلام خوراكی و طرح فرهنگ رفتاری خانوار را در سال ۹۶، مورد بررسی قرار داده است.


به گزارش كارت خوب به نقل از مهر، مركز آمار ایران در گزارشی، وضعیت مصرف بعضی از اقلام خوراكی افراد ۱۵ ساله و بیشتر در سال ۱۳۹۶ را اعلام نمود. ۹.۷۸ درصد افراد ۱۵ ساله و بیش تر، در هفته شیر مصرف می كرده اند. این درصد برای نوشابه۸.۵۴ درصد بوده است. ۴.۹۸ درصد افراد ۱۵ ساله و بیش تر در سال۱۳۹۶در هفته میوه مصرف كرده اند. حدود ۲۴ درصد از افراد ۱۵ ساله و بیش تر در سال ۱۳۹۶ در ماه ماهی مصرف نكرده اند. در حالیكه ۴۸ درصد از فست فود و ۴۱ درصد غذی بیرون از منزل مصرف كرده بودند.
سرانه مصرف بعضی از اقلام خوراكی افراد ۱۵ ساله و بیشتر در سال ۱۳۹۶ به شرح زیر بوده است:
تاثیر تبلیغات صدا و سیما در ۰.۲ درصد از افراد برای خرید پوشاك همینطور این مركز، طرح فرهنگ رفتاری خانوار مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۶ را هم بررسی كرد. بر این اساس، تماشای ویترین ها فروشگاه های پوشاك با ۸۱.۵ درصد بیشترین روشی بوده است كه افراد ۱۵ ساله و بیش تر اظهار نموده اند كه پوشاك خویش را با عنایت به آن برگزیده اند. ۱.۳ درصد بر مبنای تبلیغات محیطی، ۷ درصد بر مبنای پیشنهاد دوستان و نزدیكان، ۶.۲ درصد مطابق مد در جامعه، ۰.۲ درصد بر مبنای مشاهده برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران، ۰.۷ درصد با عنایت به شبكه های اجتماعی، ۰.۱ درصد بر مبنای برنامه های ماهواره ای و ۳.۳درصد به سایر روش ها پوشاك خویش را برگزیده اند. اولویت ۳۴.۴ درصد از افراد ۱۵ ساله و بیش تر در خرید پوشاك، پوشاك تولید داخل و ۷.۶ درصد پوشاك خارجی بوده است. برای ۵۸ درصد افراد هم اولویت خاصی بین پوشاك داخلی و خارجی وجود ندارد.

1397/10/27
22:48:09
5.0 / 5
148
تگهای خبر: تبلیغات , تولید , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
کارت خوب

کارت ویزیت خوب